ילדים אוהבים לדמיין, הם סולחים בקלות, ו"המסע" הוא כלי מצוין לעבודה עם ילדים.
בספר "המסע לילדים" ברנדון בייס מתארת באופן מעורר השראה שלל מקרים בהם התהליך עזר לילדים. באתר הוצאת פראג תוכלו לקרוא את הפרק הראשון.
בסרטון הבא תוכלו לראות כיצד שילוב המסע בבתי ספר בדרום אפריקה עזר בביצוע שינוי התנהגותי, בחייהם של ילדים ספציפיים וכן בירידת רמת האלימות בבתי הספר.
באוסטרליה נעשה שימוש נרחב בשיטת המסע בבתי ספר, בסרטון הנוכחי תוכלו לראות ילדים משתפים בשינוי בהרגשתם בעקבות שימוש במסע בבית הספר (העברת מסע קבוצתי):
בספר "המסע לילדים" ברנדון בייס מתארת באופן מעורר השראה שלל מקרים בהם התהליך עזר לילדים. באתר הוצאת פראג תוכלו לקרוא את הפרק הראשון.
בסרטון הבא תוכלו לראות כיצד שילוב המסע בבתי ספר בדרום אפריקה עזר בביצוע שינוי התנהגותי, בחייהם של ילדים ספציפיים וכן בירידת רמת האלימות בבתי הספר.
באוסטרליה נעשה שימוש נרחב בשיטת המסע בבתי ספר, בסרטון הנוכחי תוכלו לראות ילדים משתפים בשינוי בהרגשתם בעקבות שימוש במסע בבית הספר (העברת מסע קבוצתי):
ההמלצה של ארגון המסע היא להעביר מסעות מגיל 5 לערך, אך חלקים של המסע ניתנים להעברה גם מגיל צעיר יותר. להערכתי השימוש בבלוני משאבים שהילד שואף כשנחוץ, ובמדורה-במציאות יכולים להעשות בגילאים צעירים בהרבה.
בספר ברנדון מציעה להשתמש במדורה בכדי לפרוק רגשות ולפרוק במציאות, מיד לאחר ארוע שעשוי להשאיר משקעים ופחדים.
תאור מקרה - כאשר האחיין שלי, בן השנתיים, התעקש לקחת בלון נוסף שהיה תלוי על האופניים שלי (בלונים מיום ההולדת שלי ומסדנת המסע לילדים!) ולמרות התראה שהאופניים יפלו עליו.. הוא המשיך ואכן האופניים נפלו עליו - שיחקתי איתו מדורה במציאות. לפרוק את הכעס והבהלה על האופניים - לומר להם מה הוא מרגיש, להוציא עליהם את הכעס. הוא מיד התחיל לצחוק.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה